איך תולים חישוק רקמה מוכן?
top of page

איך תולים חישוק רקמה מוכן?

עודכן: 14 בספט׳ 2023

אני זוכרת כשהייתי מקימה דוכן בירידים אנשים היו מתלהבים מעבודות הרקמה שלי במיוחד מהחישוקים,

איך תולים חישוק רקמה מוכן?

מנסים לנחש איך קוראים למלאכת היד הזו (תפירה? מקרמה? סריגה?) ובסוף השיחה 99% מהאנשים היו שואלים אותי: החישוק באמת יפייפה אבל מה עושים איתו?


אז התשובה הכי פשוטה, נכונה ומהירה שהייתי שולפת היא: "חישוק זה כמו תמונה!"

למה? כי ברגע שאנשים מקבלים תמונה הם יודעים שהם יכולים לתלות אותה על קיר או להניח על מדף ומבינים זה פריט ליופי - כמו תמונה.


אז אם שאלת את עצמך באילו שיטות אפשר להציג חישוק תמונה- הפוסט הזה בשבילך! הנה 5 דרכים יצירתיות בהן אפשר להציג חישוק רקמה, 3 מהם מוצגות בסרטון הבא


1. לחבר אליו חוט או שרשרת

עוד שיטה אסתטית ופשוטה היא לחבר חבל יפה או שרשרת לבורג של החישוק! זו דרך נהדרת להגדיל את שטח היצירה על הקיר ולמשוך אליה תשומת לב בעזרת אלמנט נוסף שמתאים בצבעיו לרקמה. דרך אגב אפשר לשלב את שלושת בשיטות שציינתי עד עכשיו על קיר אחד- זה יהיה משגע!


2. להעמיד על סטנד

איך תולים חישוק רקמה מוכן

עוד שיטה נהדרת ואהובה עלי היא שימוש בכן ציור קטן כדי להעמיד את החישוק ולהציג אותו בצורה מכובדת. את הכן ניתן למקם על שולחן, שידה או מדף, הוא יגביהה את היצירה בכמה סנטימטרים מהמשטח וייתן לה את המקום הראוי לה. חשוב להעמיד את החישוק על כן קטן שיתאים לגודל החישוק. למיטב ידיעתי קיימים כנים מעץ ומפלסטיק, את אלו מעץ אני מוכרת בכמה גדלים באתר. לעמוד המוצר באתר




3. לתלות עם דבק דוצ

מי שחוששת לעשות חור בקיר (כמוני) יכולה להיעזר בחברו הטוב של האדם- דבק דו צדדי! מי שלא מכירה את המוצר הזה זהו דבק חזק שבא באריזה ובצורה כמו סלוטייפ רגיל אך היתרון העיקרי שלו הוא שיש לו רצועות דבק משני צדדיו. אני אוהבת לתלות כך את רוב החישוקים בחדר ועד כה הם שרדו שנים רק עם חתיכה קטנה של הדבק הזה. החיסרון היחיד הוא שלעיתים כשרוצים להוריד את הדבק זה כמעט בלתי אפשרי- ואם זה מתאפשר אז לפעמים צבע הקיר יורד יחד איתו.. לשיקולכן אבל רגע- מה עם עוד שיטות?

בסרטון הדגמתי רק 3 שיטות להצגת החישוק אך הוספתי לכן פה עוד 2 רעיונות נוספים:

איך תולים חישוק רקמה מוכן

4. לתלות עם מסמר

הדרך הקלאסית שכולנו מכירות (אך לא האהובה עלי) היא תלייה בעזרת מסמר! בדרך כלל לרובנו יש את הנקודה הזו בבית שהייתה שם תמונה והיא נפלה\ נהרסה או כל מקרה אחר שהשאיר את המסמר חשוף- זה המקום לשים עבודה חדשה! אם את "אמיצה" מספיק- תתקעי מסמר חדש מעל המיטה\ במטבח\ בכל חדר ותציגי שם את היצירה החדשה שלך.







איך תולים חישוק רקמה מוכן

5. למסגר בתוך מסגרת של תמונה

והשיטה האחרונה שלנו לפוסט הזה תהיה: מסגור! על השיטה הזו חשבתי ביום שגלי, לקוחה ותיקה, שלחה לי תמונה של ברכת הכלה שרקמתי לה ממוסגרת במסגרת עץ לבנה ועבה מעל המיטה שלה ושל בעלה! בתור האמנית שיצרה אותה זה ריגש אותי כל כך שגלי השקיעה ושמרה על החישוק בצורה כזו מכבדת. זו בהחלט הדרך הכי טובה כדי לשמור על שלמות החישוק מבלי שיצטברו עליו חלקיקי אבק או שיגעו ברקמה.


יש עוד הרבה שיטות להציג פרטי אומנות ויצירות בבית אך בחרתי לפרט על חמשת אלו מכיוון שאלו הדרכים הכי פשוטות ונוחות שכל אחת מכן יכולה לעשות בבית אפילו עכשיו! מהיום אם את תרצי לרכוש חישוק רקמה או להכין בעצמך יצירה ולא תדעי כיצד להסביר לצד השני מה לעשות עם החישוק- תשלחי אותה לפוסט הזה ;) אם יש לך רעיונות לשיטות נוחות נוספות שאפשר להציג בהן יצירה מוכנה את מוזמנת לרשום בתגובות, נתראה בפוסט הבא! נועה

267 צפיות0 תגובות
bottom of page