מדריכי רקמה דיגיטליים- למי זה מתאים, היתרונות, החסרונות ומתנה בסיום!
top of page

מדריכי רקמה דיגיטליים- למי זה מתאים, היתרונות, החסרונות ומתנה בסיום!

יש המון יתרונות וחסרונות בהתפתחות הטכנולוגית של העולם, בפרט כשמדובר בנושאים ותחביבים נוסטלגיים בהם מרגיש שאסור לגעת בכלום כי החוויה פשוט מושלמת! ובכל אופן- החידושים הטכנולוגים הגיעו גם לתחום הרקמה ואני החלטתי לאמץ וללמוד אותם כדי להתפתח ולהנגיש לכן מוצרים שונים שאולי לא הכרתן קודם! תפשילו שרוולים: זה הזמן להכיר את מדריכי הרקמה הדיגיטליים!



מה זה בעצם מדריך רקמה דיגיטלי? מדריך רקמה דיגיטלי, או בכינויו הלועזי Embroidey PDF pattern , אם שמעתן גם את הגרסה הזו, זוהי חוברת הדרכה דיגיטלית בה נמצאות כל ההוראות וההסברים שמנחים כיצד לרקום את הדוגמא אותה בחרתן. (אגב בפוסט הזה לעיתים אני אקרא לדוגמא פאטרן, אז שתבינו שהכוונה היא לדוגמא אותה רוקמים) רוב המדריכים הדיגיטלים בתחום הרקמה בנויים באותה צורה: זהו קובץ דיגיטלי שנשלח אל המייל שלך מייד לאחר הרכישה והוא כולל מספר עמודים מסודרים שמפרטים על: סוגי התכים שיש בדוגמא שבחרת, טבלת צבעים ומספרי חוטים, טיפים למתחילות, והוראות בסיסיות לעבודה, קישורים לסרטונים שונים וכו, אבל הפרט הכי חשוב הוא: העמודים הכוללים את הפאטרן להדפסה!

ככה למשל נראה קובץ דיגיטלי שאני יצרתי- וכן הם באנגלית! בהמשך אסביר למה :)


"רגע, איך אני מתחילה לעבוד עם קובץ כזה, ואיך אני מעבירה את הפאטרן אל הבד?" מכיוון שהקבצים הם דיגיטליים, משמע הלקוחה לא מקבלת ציוד פיזי, זה דורש שיהיו אצלך בבית 5 מוצרים בסיסים על מנת לעבוד עם הקבצים: 1.בד לרקמה 2.חישוק רקמה בגודל המתאים 3.חוטי רקמה 4.מחט לרקמה עד כה כל אלו ציוד בסיסי שיש לכל רוקמת בבית, אך הנה הטוויסט: 5. ציוד או כלים להעברת הדוגמא אל הבד! אני לא אפרט על כך יותר מדי מכייון שכתבתי פוסט שלם על ציוד להעתקת דוגמאות שאותו תוכלו לקרוא כאן ברגע שיש לך את 5 הפריטים הללו את יכולה לרקום כל קובץ רקמה דיגיטלי! במקרה הזה אני העתקתי את הפאטרן אל הבד באמצעות נייר קופי! לסרטון המלא המדגים כיצד לעבוד עם נייר קופי לחצי כאן ותועברי לעמוד יוטיוב החדש שלי, את תוכלי למצוא שם שיטות שונות להעביר את הפטארנים אל הבד!



אז למה כדאי לך לרכוש קובץ דיגיטלי ולא להמשיך עם ערכות הרקמה? השאלה הגדולה- למה שווה לך בתור לקוחה לרכוש קובץ דיגיטלי ולא ערכת רקמה? יש לקבצים יתרונות רבים עבורי בתור יוצרת ועבורך בתור הלקוחה! 1. עלות- המחיר של הקבצים הדיגיטליים נמוכה בהרבה מערכות הרקמה מכיוון שהיא לא כוללת ציוד ועלויות נוספות של אריזה ושילוח ולכן היא משתלמת בהרבה! 2. מהירות- הגיע הסופ"ש ומתחשק לך לרקום עכשיו דוגמא יפה אבל בעיה קטנה- אין משלוחים! במקרה הזה את יכולה לרכוש קובץ דיגיטלי שיגיע אליך באותו רגע, להשקיע כמה דקות בהעברת הדוגמא אל הבד ואת מסודרת!

3. ידידותי לסביבה- משלוחים, עטיפות, אריזות, ציוד- תחשבי כמה דברים הולכים לפח ומזהמים את הסביבה יש בכל מוצר פיזי שמזמינים, לעומת זאת קובץ דיגיטלי לא דורש מהדברים האלו! 4. חסכוני- בכמה מובנים: המטרה של הקבצים היא לגרום לך להשתמש בציוד שכבר יש לך בבית במקום לקנות חדש, למשל חוטים חדשים או בדים חדשים, ככה את מנצלת את המלאי שיש אצלך וחוסכת כסף ומקום אחסון בקניית חדשים! ולעומת ערכת רקמה שתופסת מקום- קובץ דיגיטלי לא דורש אחסון כלל, לא בעולם האמיתי לפחות ;)

5. רב שימושי- מכיוון שאת בוחרת על איזה בד להעתיק אותו את יכולה לרקום את הפאטרן על כל מיני פריטים! בגדים, כריות, שמיכות, תיקים.. יש המון השראה בעמוד האינסטגרם החדש שלי שתוכלי להנות ממנה!




אז מה החסרונות (והפתרונות שלהם)? יש כמה חסרונות קטנים בקבצים הדיגיטליים: 1. את צריכה להעתיק את הדוגמא בעצמך: שזה לאו דווקא חיסרון אבל יש הרבה שחוששות שהדוגמא תצא להן עקום, לכן אני ממליצה להשתמש בכלים שנמחקים כמו טוש שנעלם במים או עט שנעלם בחום. בנוסף אפשר להדפיס את הדוגמא על מייצב נמס במים וכך היא תצא מושלמת! 2. צריך ציוד לרקמה- בשונה מערכה שמספקת הכל כאן את צריכה שהציוד יהיה אצלך מראש. אצל רוב הרוקמות יש כבר את הציוד הדרוש שציינתי קודם ב5 סעיפים כך שהחיסרון הזה הופך להיות יתרון חסכוני מבחינתן :)

איך תדעי אם הקובץ הדיגיטלי מתאים לך?

הקבצים מתאימים למי ש: 1. יש ציוד רקמה בבית, בפרט את הציוד שציינתי למעלה 2. אם את מחפש ליצור דוגמא באותו רגע 3. אם יש לך ניסיון ברקמה- כמובן שזה לא מחייב ויש דוגמאות פשוטות למתחילות אך זה דורש ביטחון ;) בגדול הקבצים הם כמו ערכות הרקמה- יש להם דרגות קושי, הסברים מפורטים, טיפים שונים, ובסופו של דבר משניהם את תוכלי ליצור דוגמאות מיוחדות ויפות!



רגע ומה עם המתנה?

הבטחתי לכן שיש מתנה בסוף הפוסט! כל התמונות בפוסט הזה שייכות לפאטרן אחד בשם "Rainbow heart" שהוא פאטרן חינמי!

אז לפני שאתן רצות לקנות קובץ דיגיטלי או להיפך- בורחות מהרעיון, תנסו את הקובץ המושקע והמהנה שיצרתי שמתאים לכל הרמות ולא דורש ניסיון קודם!


ניתן להוריד את הפאטרן כאן *שימו לב שהקובץ רשום באנגלית וכך גם כל הקבצים הדיגיטליים החדשים שאעלה מכיוון שפתחתי חנות Etsy עם עיצובים חדשים שפונים לקהל עולמי! אתן מזומנות להציץ בשאר העיצובים כאן, ושימו לב שיש הנחה מיוחדת ללקוחות שלי: 65% הנחה על כל הפאטרנים החדשים בחנות הETSY שלי! קוד קופון: MONOLA (MONOLA זה גם השם החדש של החנות.. ) לחנות החדשה לחצו כאן




תורידו את הפאטרן, תתנסו, תטעו, תאתגרו את עצמכן ובסוף תצליחו ליצור יצירה שתהיו גאות בה ותפתחו לעולם חדש מלא בצבע! הנה הצצה לעיצובים החדשים שעשיתי, כולם באנגלית, כולם דיגיטליים- כל מה שצריך זה אומץ לנסות אותם! וכמובן אם יש לכן שאלות אני כאן לעזור :) נועה

51 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page