המדריך השלם ליצירת סקיצה \ עיצוב מההתחלה עד לשלב הרקמה!
top of page

המדריך השלם ליצירת סקיצה \ עיצוב מההתחלה עד לשלב הרקמה!

בשנת 2020 עיצבתי את ערכת הרקמה הראשונה שלי, "Goodbye suumer"

רקמה למתחילות, עיצוב רקמה בעצמך, ערכת לימוד למתחילות, בלוג רקמה, מדריכי רקמה

איזו התרגשות! לא ידעתי איך להתחיל בכלל לגשת אל זה: איך מעצבים? איזה אלמנטים לשלב? באיזה גודל? מתי בוחרים את הצבעים? אז השנה, 2023, אני כבר יוצאת עשרות עיצובים חדשים לאל בעיה כי צברתי ידע בתחום העיצוב והמון ניסיון שעוזר לי לפתח את הרעיונות שלי בראש ולהוציא את היצירתיות החוצה אל הבד! אני הולכת ללמד אותך כמה שלבים שכדאי לך ליישם כדי להוציא לפועל ולרקום את העיצוב שיש לך בראש! מוכנה? בואי נתחיל!

1. השראה

השלב הראשון הוא למצוא השראה.

רקמה למתחילות, עיצוב רקמה בעצמך, ערכת לימוד למתחילות, בלוג רקמה, מדריכי רקמה

אם יש לך תמונה מטושטשת בראש של הדוגמא שתרצי אז זה שלב מאוד חשוב! יש המון מקורות מידע בהם תוכלי להסתכל ולקחת השראה- בין א זה יצירות של רוקמות שונות, ציירים, בגדים- הכל תלוי בסגנון שלך! את יכולה להיעזר באינסטגרם, גוגל, והאהוב עלי הוא PINTREST האהוב שדואג להציף אותי בתמונות שהן מתאימות לסגנון שלי מעולמות שונים וחוסך לי את עבודת החיפוש! ואפרופו סגנון- אם עדיין לא הצלחת לדייק מה הסגנון שלך תעשי קולאז' של כמה מהעיצובים שאת אוהבת ותנסי להבין מה המכנה המשותף שלהם- אם זה הסגנון שלהם, פלטת צבעים, סוג הרקמה וכו..

2. עיצוב אז אחרי שאספת כמה תמונות ודוגמאות שונות של עיצובים שאהבת הגיע הזמן לחבר את הכל יחד! אז איך אפשר לעשות את זה? כמובן שהשיטה האהובה עלי היא: ציור

רקמה למתחילות, עיצוב רקמה בעצמך, ערכת לימוד למתחילות, בלוג רקמה, מדריכי רקמה

קחי דף לבן חלק, עיפרון ומחק ותתחילי לצייר! ציור ידני זה כלי שמאפשר לך ליצור את הרעיון שצומח לך בראש בדיוק כמו שאת רוצה! אני ממליצה לכן קודם ליצור את הציור בשחור לבן, לפעמים שילוב של צבעים בתוך עיצוב שהוא עדיין לא מוכן לגמרי יכול לבלבל אתכן ולעכב את תהליך היצירה. אם את מעדיפה ללכת על אופציה יותר טכנולוגית אז: 1. קנווה- תוכנת עיצוב חמודה עם המון פיצ'רים ואפשרויות שונות ליצירת עיצובים! היא חינמית, ידידותית למשתמש ויש לה ספריה ענקית עם עבודות ותבניות מוכנות של עיצובים מיוחדים שתוכלי להיעזר בהם! החסרון היחיד הוא שיש כמה פיצ'רים שווים שלא קיימים בגרסה החינמית אך אפשר להסתגר גם בלעדיהם. 2. פוטושופ- אם יש לך נסיון בעיצוב כנראה שאת כבר שולטת בתוכנה הזו, ומי שלא מכירה אותה זוהי תוכנה מדהימה מבית adobe שהיא תעזור לך ליצור כנראה כל עיצוב אפשרי שתרצי. החסרונות העיקריים הם שהיא בתשלום ומאוד מורכבת, ייקח המן זמן וכמה סרטוני הדרכה\קורסים כדי לשלוט בה הבחירה בידכן!

3. בחירת צבעים

רקמה למתחילות, עיצוב רקמה בעצמך, ערכת לימוד למתחילות, בלוג רקמה, מדריכי רקמה

אז אחרי שיצרתן עיצוב מיוחד במחשב או על דף נייר הגיע הזמן לשלב צבעים! אז איך בוחרים את הצבעים? 1. איזה סגנון תרצו: מונוכרומטי או משלים? אנאלוגי או טריאדי? אני זורקת לכן מושגים שקשורים לגלגל הצבעים אבל מעניין לקרוא עליהם קצת ולהבין את הקשר שיש בין הצבעים! ההשפעה של הצבע על העיצוב היא משמעותית, תמונה של סמיילי מחייך בצבע שחור יכולה להיראות עצובה לעומת רקמה של בלון שברח לילד בצבעים עליזים שנראית יצירתית ומקורית. 2. כמה צבעים תרצו: עיצוב שיכלול עבודה עם המון חוטים משמע שתצטרכו המון חוטים וכמו כן הוא ייקח יותר זמן, עיצוב עם מעט צבעים לעיתים יהיה פחות צבעוני (מן סתם) וכדאי לקחת את זה בחשבון. 3. איזה שילוב תעשו: קיימים כמה שילובי צבעים שהולכים טוב יחד, למשל: ורוד זועק וטורקיז בהיר, או כתום שרוף ואפרסק בהיר (יש אין סוף שילובים!) השלב השלישי תלוי בשניים האחרים- כמה צבעים תרצו לשלב יחד ואיזה סגנון תרצו להעביר ביצירה? יש המון אתרים שעוזרים לענות על השאלה הזו ואני ממליצה לכן לחפש בגוגל מונחים הקשורים ל "color combination" כדי למצוא שילובים פופולרים. 4. בחירת תכים!


שלב רביעי יהיה לבחור את התכים בהן תשתמשו! וגם פה יש חשיבות רבה לבחירה שלכן: קיימים תכים פשוטים שנותנים מראה פשוט לרקמה, יש תכים תלת מיימדים שיכולים להקפיץ את המראה של הרקמה מאוד אך הם מעט מסובכים- שילוב של השניים הוא האולטימטיבי, אך זה כמובן תלוי ברמה שלכן.

רקמה למתחילות, עיצוב רקמה בעצמך, ערכת לימוד למתחילות, בלוג רקמה, מדריכי רקמה

אם את רוקמת מתחילה כדאי לך להיעזר באתגר הרקמה שיצרתי הכולל 19 סרטוני הדרכה של תכים שונים החל מתכים בסיסיים ועד תכים מורכבים יותר הנה כמה דוגמאות לתכים ושימושים נפוצים: 1. תך אחורי- מיועד ליצירת קווים ישרים ומעוקלים, יכול לעזור לרקמת אותיות 2. תך גבעול- מעולה ליצירת גבעולים, מסגרות ויהיה נהדר גם ביצירת אותיות 3.תך lazy daizy - תך שמתאים לרקמת עלי כותרת אם תרצו ליצור פרחים , יצירת טיפות גשם כמובן שזה רק על קצה המזלג, אם את רוקמת מחילה ואת רוצה ללמוד לרקום בצורה יותר מסודרת לפני שאת מתחילה בעצמך את יכולה להיעזר בערכות הרקמה שלי הכוללות הוראות כתובות וסרטון הדרכה מפורט 5.העברת הדוגמא

רקמה למתחילות, עיצוב רקמה בעצמך, ערכת לימוד למתחילות, בלוג רקמה, מדריכי רקמה

אחרי שציירנו את העיצוב, בחרנו צבעים והחלטנו באיזה תכים נשתמש הגיע הזמן להעביר את הדוגמא אל הבד! משום מה הרבה רוקמות חוששות מהשלב הזה ונמנעות לעצב דוגמא משלהן מלכתחילה בגללו אך תראו כמה זה פשוט לביצוע: יש כמה שיטות נוחות להעברת דוגמאות- 1. נייר קופי- מתאים אם ציירתן את הדוגמא על נייר 2.מייצב נמס במים- אתן יכולות להדפיס על החומר הזה את הדוגמא שלכן, להדביק אל הבד ולאחר שרקמתן תשרו אותו במים והוא יתמוסס תוך כמה שניות! 3. טושים נמסים במים- תקחו את הדף עם הדוגמא שלכן ותצמידו אל חלון מואר, מעליו הדביקו את הבד שעליו תרצו לרקום, ככה תראו את קווי המתאר של הדוגמא ותוכלו לעבור עליהם בעזרת כלי שיעלם אחרי עבודת הרקמה שלכן.. כמובן שכתבתי פוסט שלם בבלוג בנושא העתקת הדוגמאות אל הבד, מוזמנות לקרוא!

ועכשיו הגיע הזמן לרקום!

רקמה למתחילות, עיצוב רקמה בעצמך, ערכת לימוד למתחילות, בלוג רקמה, מדריכי רקמה

תוך כדי הרקמה את תלמדי בעצמך דברים חדשים, שיטות שיותר מתאימות לך, תכים שאת אוהבת להשתמש בהם, שילובי צבעים שמאפיינים אותך, וכנראה אפילו תפתחי סגנון אישי! אני הבנתי ששלב העיצוב הוא השלב האהוב עלי, לפעמים אפילו יותר משלב הרקמה עצמו! אך כמובן אין יותר מרגש מלראות את היצירה שנולדה לך בראש פתאום נמצאת לך מול העיניים ממוסגרת בחישוק רקמה מעץ או על פריט לבוש אהוב, בידיעה שאת עשית זו לגמרי בעצמך! אז אני מאחלת לך המון בהצלחה ותזכרי שהכי חשוב זה להנות מכל התהליך!

180 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page