?מדבקות רקמה: על אילו פריטים אפשר לרקום בעזרתן
top of page

מדבקות רקמה: על אילו פריטים אפשר לרקום בעזרתן

עודכן: 14 בספט׳ 2023

השאלה הגדולה על המוצר מדבקות רקמה: על אילו פריטים אפשר לרקום בעזרתן? בשבוע שעבר דיברתי פה על מדבקות רקמה ,מי שלא קראה את הפוסט הקודם אז אסביר שוב בקצרה:


מדבקות רקמה

מדבקות הרקמה אלו דוגמאות שעיצבתי של פרחים ואלמנטים שונים המודפסות על חומר מיוחד בשם מייצב נמס במים. את המדבקה מדביקים לבד (ממש כמו מדבקה) רוקמים לפי קווי המתאר ובסיום העבודה שוטפים את הרקמה והמדבקה מסביב נעלמת לגמרי! כיום קיימות באתר כמה סדרות בעיצובים שונים ובקרוב יעלו עוד חדשות..


אז לפני שאתן מתחילות לרקום עם המדבקות בואו תראו על מה אפשר לרקום בעזרתן! 1. חולצות דקות וסריגים עבים (דפדפו בתמונות)

מדבקות הרקמה עשויות מחומר שנקרא מייצב- משמע חומר שמחזיק ומקשיח את הבד שהוא מודבק עליו על מנת שיאפשר מצע נוח ויציב עבור הרקמה. אני רקמתי בעזרת המדבקות על חולת ג'ינס ישנה, על מכופתרת לבנה , על הסריג הצהוב (שזה היה מאתגר) ואין ספק שבלי המדבקה הדוגמאות לא היו יוצאות כאלו מדויקות! בכוונה ציינתי בכותרת שתי דוגמאות שונות מכיוון שעם רקמה אין הגבלה על אילו פריטים אפשר לרקום- כל עוד המחט עוברת בבד והבד עצמו לא נמתח יותר מדי- זה מצע טוב לרקמה!

2. אקססוריז

יש אנשים שאוהבים לשדרג את הפריטים שנמצאים איתם ביום יום (כמוני) ולכן רקמה על אקססוריז יענה על הצורך הזה! זה יכול להיות תיקי בד, נעליים מבד, כפפות, כובעים, קלמר ונרתיקים שונים- אין סוף! אני מצאתי קלמר ישן (או יותר נכון קיבלתי מבת דודתי) שממש אהבתי והוא התאים בדיוק לעפרונות שלי אז החלטתי לעשות לו מייקאובר עם מדבקה מסדרת הערכות, כך זה יצא:



מדבקות רקמה, חולצות רקומות, בגדים עם רקמה, רקמה עבודת יד

וכך נראה התהליך כשרקמתי על הכובע האהוב עלי בעזרת מדבקה מסדרת בוהו:

3. ג'קטים

כולנו יודעות שכדי לרקום על כל דבר צריך חישוק רקמה נכון? אז זהו שלא! השנה בחרתי לקום על ג'קט אהוב בעל בד קשיח (קצת מזכיר ג'ינס) ולשמחתי גיליתי שאין לי צורך בחישוק! בחרתי ליצור דוגמא עדינה כדי לא לשנות את המראה "הנקי" של הבגד אבל בסוף הרגיש לי שחסר לי קצת צבע אז בחרתי להוסיף חרוזים! הכל היה ספונטני ויצירתי וממש כיפי, ומכיוון שלא היה צורך בחישוק זה הפך את העבודה למעט קלה יותר. אז אם שקלת אי פעם לרקום על ג'קט קשיח והיה לך חשש- תדעי שזה יותר קל ופשוט מלרקום על חולצה דקה ;) *נעזרתי בסדרת מדבקות הרקמה "קישוטי פרחים"


4. בד

שמרתי את האפשרות הקלאסית לסוף ;) אם אתן רוקמות רקמה חופשית ומתחשק לכן להוסיף דוגמאות שונות של רקמות ולרענן את היצירה שיצאה לכן אז מדבקות הרקמה הן אופציה נהדרת לתוספת מקסימה לחישוק: זה יכול להיות תוספת של אלמנט אחד, יכול להיות קולאז' של כמה מהן- הבחירה בידכן! הנסיון הראשון שלי עם מדבקות הרקמה היה כשרקמתי אחת על בד הקנווס שאני מצרפת לערכות וזה היה תענוג: המחט החליקה דרך המדבקה בלי בעיה, הרקמה יצאה מדויקת מאוד והמדבקה נשטפה בלי בעיה ולא השאירה זכר על הבד. כך זה נראה:

השתמשתי במדבקה מסדרת סתיו

מדבקות רקמה, חולצות רקומות, בגדים עם רקמה, רקמה עבודת יד

לקוחות משתפות:

אחרי שהמון לקוחות שלחו לי הודעות ותמונות של העבודות שלכן אשמח לשתף פה את התמונות של הלקוחה שרקמה עם הכי הרבה מדבקות- רותם המוכשרת אתן חייבות לדפדף לראות את היצירות שרותם רקמה!


אז כמו שהבנתן: אין גבול לדמיון


מדבקות רקמה, חולצות רקומות, בגדים עם רקמה, רקמה עבודת יד

נו אז.. התאהבת כבר במדבקות? ;) אם את מעוניינת לראות את מבחר הדגמים שלהן ומחירים לחצי על התמונה הורדרדה שפה.

הפוסט שקראתן עכשיו הוא הרביעי בסדרת הפוסטים שעלו לאתר, כל אחד מדבר על נושא אחר, ציוד, טיפים, חומרים.. בפוסט הבא אני אענה על שאלה פופולרים שנשאלתי לא מעט פעמים- איך רוקמים אותיות ?

יש כמה שיטות ותכים לרקום אותיות, כל תך נותן לאות מראה שונה, אופי אחר.. אפרט על כך בפוסט. נתראה בפעם הבאה! נועה

348 צפיות0 תגובות
bottom of page